Nieuczciwi klienci, nieuczciwy personel, niepożądani goście… Powierzchnie handlowe i handlowo-usługowe są narażone na liczne zagrożenia. Ich pulę możemy skutecznie zredukować sięgając po nowoczesny monitoring do sklepu. Systemy monitorujące dedykowane dla przestrzeni handlowych pozwalają kontrolować zachowania osób przebywających w pomieszczeniu lub pomieszczeniach, jednocześnie ograniczając liczbę zachowań niepożądanych – już sama informacja o tym, że obiekt jest monitorowany wpływa na obniżenie liczby kradzieży oraz podejmowanych prób rabunkowych. Dotyczy to zarówno średnio- i wielkopowierzchniowych przestrzeni handlowych, jak i niewielkich sklepików osiedlowych.
Jak wybrać monitoring do sklepu?
Niezależnie od tego, czy nasz sklep znajduje się w wielkim mieście takim jak Warszawa, czy niewielkiej miejscowości wybierając monitoring do sklepu powinniśmy uwzględnić specyfikę lokalu i jego układ. Te dwa czynniki determinują liczbę punktów obserwacyjnych, a więc miejsc instalacji kamer. Standardowo kamery monitoringu sklepowego kieruje się na drzwi wejściowe i wyjściowe – to działanie ma umożliwić identyfikację sprawców ewentualnych napadów, jednocześnie ułatwiając identyfikację osób, które wyniosły ze sklepu towar bez zapłaty. Często kamery rozmieszcza się również w narożnikach pomieszczenia, upewniając się, że ich pola widzenia zazębiają się w sposób umożliwiający stałe monitorowanie całej powierzchni handlowej. W przypadku sklepów odzieżowych monitoring stosuje się również w strefie przymierzalni – najczęściej obraz kamery wychwytuje osoby wchodzące do przestrzeni wydzielonej na przymierzalnie i z niej wychodzące. Dlatego wejście do przymierzalni poleca się projektować w postaci wąskiego gardła, które wymusza na osobach wnoszących i wynoszących ubrania do i z przymierzalni przejście w polu widzenia kamery. W samej strefie przymierzalni kamer się nie montuje. Podobny zabieg właściciele niektórych sklepów stosują w przypadku przestrzeni socjalnej. W samych pomieszczeniach socjalnych nie ma kamer – monitorowanie personelu korzystającego z zaplecza socjalnego jest powszechnie uważane za działanie w złym guście – jednak w strefie wejścia do przestrzeni socjalnej kamery są już częstym widokiem, zwłaszcza jeśli pomieszczenia dla pracowników sąsiadują z magazynem.
Komponenty monitoringu do sklepu
Po określeniu liczby oraz układu punktów obserwacyjnych w przestrzeni handlowej przychodzi czas na podjęcie decyzji w zakresie doboru komponentów. Producenci komponentów i akcesoriów dla systemów monitoringu sklepowego prześcigają się w oferowaniu rozwiązań bogatych w funkcjonalność i zaskakujących niskimi cenami. Niestety nie wszystkie z nich sprawdzają się w praktyce. Dlatego wybór kamer oraz osprzętu warto skonsultować ze specjalistą. Może to być firma, której powierzymy projekt oraz montaż instalacji monitoringu lub niezależny ekspert. Powierzając projekt, dobór komponentów oraz montaż monitoringu do sklepu specjalistom możemy mieć pewność, iż tak dobiorą oni komponenty w ramach tworzonej instalacji, żeby była ona skuteczna, a zapis z poszczególnych kamer czytelny.
Monitoring do sklepu – Warszawa
Klientów z terenu miasta Warszawa zainteresowanych kompleksową obsługą systemu monitoringu do sklepu zachęcamy do kontaktu. Marka MOLENDA od lat z sukcesami projektuje i wykonuje instalacje systemów monitorujących dla obiektów i przestrzeni handlowych oraz usługowo-handlowych. Doskonała znajomość rynku systemów monitorujących, wieloletnie doświadczenie oraz wysokie kompetencje naszych pracowników pozwalają nam na realizację nawet najbardziej wymagających projektów.
Monitoring sklepowy
Monitoring sklepowy to niewątpliwie dobry sposób na to, aby odstraszyć potencjalnego włamywacza i móc zareagować w sytuacji wystąpienia zagrożenia. Jeśli chcesz zadbać o bezpieczeństwo punktu handlowego, sięgnij po rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb. Zapewnimy odpowiedni system zarówno do małego sklepu jaki i bardziej rozbudowany monitoring do większego obiektu handlowego – usługowego.
Zachęcamy Państwa do kontaktu. Zapewniamy wsparcie i doradztwo zarówno na etapie wyboru odpowiedniego systemu monitoringu oraz wyboru sprzętu i akcesoriów. Kompleksowe usługi obejmują instalację i konfigurację systemu tak, aby monitoring sklepu działał bez zarzutu.